Monday, April 27, 2009

sejenak nukilan...



Dikala semua orang nyenyak dibuai mimpi indah aku masih lagi disini mengelamun dan menghayati malam yang gelap hanya bertemankan KATAK... sambil menghembuskan asap rokok perlahan-lahan... aku... tidak dapat aku ungkapkan perasaan yang sebenarnya bersarang dibenak hati ini... mundar-mandir aku disekeliling mencari kedamaian... tiba tiba sahaja hujan turun tanpa amaran. hujan yang turun bagaikan mengerti dan memahami ( mungkin kebetulan atau sebaliknya aku sendiri tidak pasti )... air hujan yang menitik tidak kuhirau kan... ku biarkan ia membasahi tubuh ini dengan dingin pagi yang kian mencengkam. sang katak seolah-olah berpesta dengan kedatangan hujan. bunyi-bunyian yang dihasilkan amat mengasikkan... terleka aku sejenak sehinggalah bunyi guruh kedengaran membuatkan aku kembali ke alam realiti. segera aku masuk kedalam kerana kilat sabung menyabung bagai memberi amaran dan lagu "macbeth" berkumandang sayup-sayup , bait-bait lagu macbeth "my heart bleeds for you, my only dear love" menghiasi kamar hati... dimana aku pasrah...



p/s : luv and miss you syg...

0 Love Inside: