Saturday, March 21, 2009

pabila si bujang ke dapor

Lepas buah hati aku call pagi. teringat yang pagi ni aku nak ke pasdec beli barang dapor sebab stok barangan dapor semua telah abis. maka dengan penuh semangat waja aku pun rembat lambretta gaban terus menuju ke pasdec ( abang rasa abang takleh bawak motor dah lah... asyik berair je mata bila bawak motor ) Jauh tak jauh la dalam 5km dari office. siap membeli belah aku pun balik ke office terus ignore kan orang ramai kat depan office ni ( semua member² abang je melepak, korang tak kerja ke ari ni? ) ... terus pi dapor siap² kan bahan untuk memasak.. tapi masa membeli barang dapor tadi abg dah fikir kan dah nak masak apa... nak masak apa rahsia...





ya, begini lah status dapor orang bujang ( tapi kemas okeh ) ... sebenarnya lama dah abang tak memasak tapi sekali sekala tu rasa gian nak memasak camni la keadaannya.. Tapi, sebenarnya nak buat latihan sebab dah kahwin esok senang sikit ( kan ayang kan... )




simple je dapor



proses memandi kan ayam sekali lagi...



bahan² untuk memasak...



sementara nak memasak tu lihat la cik laili yang kelaparan menunggu makanan siap di masak.
. ( isk... kesian )



maka setelah bertungkus lumus dengan kesibukan kerja maka ini adalah hasil nya...




sup ayam... ( agak² ada macam sup ayam tak? )



ikan sepat pekasam


ikan sepat pekasam, sup ayam, papedom dan nasi putih



Inilah dia menu abang ari ni... tapi masa makan tu aku teringat kat buah hati aku, tersentuh jap hati ini. nanti dah khawin abang masak pulak untuk ayang, insyallah... muashh...

0 Love Inside: